Acheh oh Acheh


Dah lama jugak aku tinggalkan Acheh.Aku 1st time berlabuh dgn kapal laut di Pelabuhan Lhokseumawe,Acheh.Aku ke sana selepas beberapa hari peristiwa Tsunami(2004).Perjalanan dgn kapal laut dari Pelabuhan Kelang ke Pelabuhan Lhokseumawe ni makan masa satu hari lebih.Sempat jugak di sana selama sebulan.Aku beraya haji pun kat sana..Mengikut ceritanya ayah Tan Sri P.Ramlee asalnya dari Lhokseumawe,Acheh.

2 comments:

mountdweller said...

Nampaknya tuan suka kembara, tentu jauh perjalanan banyak pengalaman.

saya suka nak tahu tentang perjalanan dan tempat asing. Nampaknya tuan salah satu dari sumber maklumat.

Mamak Spicy said...

Tuah Gunung..
Tima kasih kerana singgah di blog usang saya.Saya biasa saja tidak ada pengalaman apa2 sgt..